Mijn account

Veel gestelde vragen

Heb je een vraag die nog niet in het overzicht erbij staat?  Stuur ons jouw vraag door gebruik te maken van ons contactformulier.

Kosten

Wat zijn de kosten?

Je betaalt bij ons slechts 6% van het totaal gedoneerde bedrag. Indien je de actie verlengt met 60 dagen wordt €5 in mindering gebracht bij uitbetaling van jouw actie. 

Een donatie doen is bij ons gratis.

Wat nu als ik geen enkele donatie ophaal?

In de situatie dat er binnen 60 dagen (of na verlenging) geen donaties zijn binnen gekomen, brengt ONE2GIVE geen kosten in rekening.

Kijk onder het kopje promoten op deze pagina hoe jij zoveel mogelijk donaties kunt ophalen.

Uitbetalen

Betalen jullie ook eerder uit dan 60 dagen?

Ja dat is mogelijk. We lichten graag de verschillende mogelijkheden toe.

Indien het streefbedrag van de inzamelingsactie vóór de einddatum, bijvoorbeeld al na twee weken, behaald is dan heb je de volgende 3 opties:

  1. Je laat de actie doorlopen tot de einddatum en er kan nog steeds gedoneerd worden aan jouw actie.
  2. Je kunt de actie zelf stopzetten door in te loggen in Mijn Account.
  3. Je stuurt een e-mail naar info@one2give.nl met daarin het verzoek om jouw inzamelingsactie te beëindigen. 

In verband met de mogelijkheid om je actie te verlengen (vanaf 7 dagen voor einddatum tot 7 dagen na einddatum) betalen wij het ingezamelde tegoed minus handling- en eventuele verlengingskosten na 7 dagen uit op het bij ons bekende bankrekeningnummer (IBAN).

Is uitbetaling in termijnen mogelijk?

Een wens loopt bij ONE2GIVE standaard 60 dagen. Vanwege deze relatief korte periode betalen wij het wens tegoed in één keer uit. Dit kan zijn op de einddatum of indien het streefbedrag vroegtijdig gehaald is. Als wij tussentijds zouden uitbetalen, dan moeten wij extra administratie bijhouden en hiervoor kosten in rekening brengen. Ons streven is om de kosten voor jou als klant van ONE2GIVE zo laag mogelijk te houden.

Acties

Waar kan ik mijn acties raadplegen?

Je kunt jouw inzamelingsactie(s) raadplegen door in te loggen op jouw account of in geval het een openbare actie betreft via de actie pagina van ONE2GIVE (boven in de menubalk).

Wat als ik mijn streefbedrag niet haal?

Vanzelfsprekend hopen wij dat jij het streefbedrag voor jouw inzamelingsactie via donaties ophaalt. Indien dat niet gelukt is op de einddatum, dan bieden wij jou de mogelijkheid om tot twee keer toe je actie met 60 dagen te verlengen. Hiervoor brengen wij een kleine vergoeding in rekening conform onze algemene voorwaarden. Je kunt jouw actie zelf verlengen door in te loggen in jouw Account of laat ons dit weten door een reactie te sturen op de email die wij jou een week voor de einddatum sturen. Het opgebouwde tegoed betalen wij sowieso aan jou uit. Van belang is dat jij een correct IBAN nummer aan ons hebt doorgegeven bij het aanmaken van een account.

Waarom is mijn actie niet meteen zichtbaar?

Donatieplatformen moeten aan strenge eisen voldoen om te voorkomen dat deze platformen misbruikt worden voor het witwassen van geld of het doorsluizen van criminele en/of terroristische gelden. 

Zodra jij een nieuwe inzamelingsactie aanmaakt is deze nog niet direct zichtbaar op de website en kun je ook nog geen donaties ontvangen. Wij toetsen vooraf of jouw actie aan de gestelde eisen voldoet uit onze algemene voorwaarden. Zodra wij jouw actie goedkeuren, activeren wij deze en ontvang je van ons hierover bericht via e-mail. Op dat moment kun jij jouw inzamelingsactie delen met familie, vrienden en bekenden om donaties op te halen voor jouw actie. 

Meer informatie vind je in onze algemene voorwaarden.

Wat is een realistisch streefbedrag?

Een realistisch streefbedrag vergroot de kans op een succesvolle inzamelingsactie. Maar hoe bepaal je dat bedrag? Dit hangt af van jouw achterban. Hoeveel mensen kun je mobiliseren om een donatie te doen? En wat hebben zij over voor je initiatief? Bedenk dat als je € 2.000 op wilt halen je 100 mensen nodig hebt die gemiddeld € 20 doneren.